Czy zawsze opuszczacie gabinet lekarza zadowoleni ze sposobu leczenia?
Czy nie czujecie się rozczarowani po rozmowie z lekarzem?
Czy informacje, których wam udzielił lekarz są wystarczające?
Czy poinformował was o wszystkich możliwościach leczenia?
Czy lekarz jest dla was partnerem, z którym można porozmawiać o wszystkich sprawach dotyczących choroby ?
Jeśli nie, to ta strona jest dla Was.
Bezpieczeństwo pacjentów, a co to takiego jest?
Powinno to być fundamentalną zasadą w procesie leczenia, ale w praktyce okazuje się, że nie jest. Nawet w renomowanych klinikach i najlepszych szpitalach w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych pacjenci nie są wcale tak bezpieczni, jak mogłoby się wydawać. Po przeprowadzeniu badań retrospektywnych dokumentacji medycznych okazało się, że w USA umiera rocznie 98 tysięcy osób, które mogłyby żyć dalej.
W naszym kraju brak informacji o błędach medycznych. Dowiadujemy się o nich przy okazji spraw sądowych o odszkodowanie za błąd w leczeniu. Polscy pacjenci nie potrafią walczyć o swoje prawa do bezpiecznego i skutecznego leczenia, nie potrafią swobodnie rozmawiać o chorobie, powikłaniach i rokowaniach w leczeniu. Okazuje się, że gdy dochodzi do błędu w sztuce medycznej lekarze i pielęgniarki chętniej mówią o tym przełożonemu, niż bezpośrednio zainteresowanemu tym pacjentowi.
Celem fundacji jest zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom poprzez zbudowanie odpowiednich procedur podobnych do tych, które zastosowano w lotnictwie. Zależy nam także na zmniejszeniu liczby zdarzeń niepożądanych.
Mam nadzieję, że wszyscy, którym zależy na bezpieczeństwie i na bezpieczeństwie ich rodzin przyłączą się do nas.
Ci, którzy maja do opowiedzenia swoje doświadczenia, te dobre i te złe zapraszam do współpracy.
Jolanta Ewa Bilińska